Blog

Waarom ik zo graag regelmatig contact met u willen hebben

9 december 2020 • Leefstijl

Ik streef een langjarige relatie na met de cliënten van mijn kantoor. Daarbij ben ik regelmatig in contact met u. Waarom? Dat leg ik u in dit artikel graag uit.

 

Ik ben úw belangenbehartiger op het gebied van financiële diensten

Mijn kantoor is onafhankelijk. Dit betekent dat ik vrij ben in de adviezen die ik aan mijn cliënten geef. Ik ben dus niet verplicht om een bepaalde verzekeraar of bank te adviseren. Ook als er eens een meningsverschil ontstaat met een bank of verzekeraar, ben ik er voor u om uw belangen zo goed mogelijk te behartigen bij deze instellingen.

 

Kent u dat volle schuurtje of die volle zolder?

U kent dat vast wel. Zo’n schuurtje of rommelzolder waar u alle dingen neerzet, die u nu even niet meer nodig hebt. En dat gaat prima, totdat ie vol is. Dan komt er een moment waarop u denkt, nu ga ik ‘m opruimen. Dingen die u niet meer gebruikt, gooit u weg. U vindt zaken terug die u al een tijdje kwijt was. En daarna staat alles weer mooi op z’n plaats. U kunt alles weer vinden en kunt overal bij. Dat geeft u een voldaan en letterlijk opgeruimd gevoel. Maar een jaar later? Precies, dan kunt u weer opnieuw beginnen.

 

Ik ruim ook op

Als ik voor het eerst met een relatie om tafel ga zitten, tref ik ook vaak een situatie aan waarbij “niet alles op orde is”. Bepaalde risico’s zijn niet verzekerd, andere risico’s zijn dubbel verzekerd. Er wordt onvoldoende gebruik gemaakt van bestaande fiscale regelingen en her en der is de premie veel te hoog. Net zoals u bij dat schuurtje of die zolder die langzaam maar zeker steeds voller is geworden, ga ik opruimen. En als ik klaar ben, klopt alles weer.

Wat kan er gebeuren wanneer ik weer weg ben?

Als ik mijn werk afgerond hebben, begint er eigenlijk direct een boeiend proces. Alles wat we zo netjes voor elkaar hebben gebracht gaat in de loop van de tijd weer minder goed aansluiten. We geven een aantal voorbeelden waarmee wij dagelijks te maken hebben.

  • De pensioenregeling bij uw werkgever wordt aangepast;
  • Eén van uw kinderen gaat voor studie op kamers wonen;
  • U ontvangt een salarisverhoging;
  • U wenst eerder te stoppen met werken;
  • De hypotheekrente daalt;
  • Er wordt in de markt een nieuwe verzekering geïntroduceerd, met een veel gunstigere premie of voorwaarden dan de verzekering die u op dit moment bezit;

 

En zo zijn er nog talloze zaken die zich in vrijwel elk gezin in de loop van de tijd voordoen en invloed hebben op het pakket financiële diensten. Om die reden wil ik graag regelmatig contact houden met u. Simpelweg om ervoor te zorgen dat alle financiële diensten waarvoor ik uw adviseur ben, weer aansluiten bij uw inmiddels gewijzigde situatie.

 

Totaalbeeld en samenwerken

Het best kan ik u van dienst zijn indien ik een totaalbeeld heb van alle financiële diensten zoals u die heeft afgesloten. Ik kan dan goed beoordelen of die diensten naadloos op elkaar aansluiten. Of, wat natuurlijk niet de bedoeling is, dat er toch een gat zit tussen de dekking van bijvoorbeeld de ene verzekering en de andere verzekering.

Ook is het belangrijk dat u mij informeert als u binnen uw financiële producten zelf aanpassingen doorvoert. Banken maken het vaak heel gemakkelijk om bijvoorbeeld rechtstreeks een deel van de hypotheeklening af te lossen. Soms leidt een vrijwillige aflossing ertoe, dat u recht heeft op verlaging van de hypotheekrente. De ene bank doet dat dan automatisch. Bij de andere bank moet u daar nadrukkelijk om vragen. Maar als u niet weet dat u recht heeft op een korting op de rente, dan stelt u die vraag ook niet. Dat doe ik wel. Maar alleen als ik weet dat u een extra aflossing heeft gedaan of gaat doen.

U begrijpt het, daarom spreek ik u graag regelmatig!

Bel me: 06-40669342


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Spring naar toolbar